Thursday 11 July 2013

Ramadhan yang indah

Assalamualikum kawan kawan


Ramadhan dah tiba ,kawan kawan puasa?
Hari ini saya puasa seperti kawan kawan semua.....
sekarang saya mahu menceritakan tentang diri saya bila berpuasa
sebelum ini saya tidak prnah puasa penuh
Pada 2011 saya puasa penuh tetapi 6 hari saya tidak puasa.Sebab saya demam pada 6 hari tersebut.
Pada 2012 pula saya puasa penuh tapi 3 hari saya tidak puasa sebab 3 hari itulah saya demam lagi sekali.Dan saya ada kawan yang bernama Widad.Dia masuk sekolah saya tak silap umur 6 ke 5.
Dia puasa penuh pada 2011 dan 2012 dan dia setiap kali dapat hadiah pada akhir tahun,kerana dia puasa penuh.dan pada 2011 dan 2012. Pada 2011 dan 2012 saya solat tarawikh hanya 2 rakaat sahaja,saya tidak solat penuh,kerana saya penat dan ngantuk.Dan pada tahun ini saya niat untuk puasa penuh dan solat tarawikh penuh, supaya saya dapat hadiah dan beribu-ribu pahala .saya  juga saya mohon supaya kawan-kawan doakan supaya saya dapat adik kembar laki dan perempuan.
Selamat Berpuasa!!!

Assalamualaikum....Nurul Jannah

1 comment:

  1. Mabruk jannah!
    Semoga Ramadhan tahun ini lebih baik daripada tahun lepas. Allah sayang hambaNya yang berusaha untuk membuat yang lebih baik daripada yang sebelumnya. Semoga istiqamah ye sayang. Mama sentiasa beri sokongan 100%.

    ReplyDelete